Vážení rodiče, milé Hraničářstvo,
zde najdete informace k Národnímu skautskému jamboree v Hradci Králové, které začíná už za 2 dny. Protože jde o první akci podobného typu, na kterou jedeme, věnujte informacím zvýšenou pozornost.
Sraz a cesta
Hraničáři a hraničářky se potkají ve středu 3.5. ve 12:30 na hlavním nádraží v Hranicích. Na místě odevzdáte poplatek a zkontrolujeme, jestli dorazili všichni zaregistrovaní. Dorazte prosím včas, 12:48 se nastupuje a odjíždí přes Pardubice do Hradce Králové. V pondělí 8.5. se plánujeme vrátit vlakem, který je v Hranicích ve 14:25. Je možné, že na srazu potkáte pouze oddílové rádce a Robbin (18+ doprovod) se připojí až v Pardubicích.
Cena
Jak již víte, pronájem areálu, hygienické zázemí a celkovou organizaci akce a programu pro zhruba 5000 skautů jste již platili při registraci na NSJ. Nyní potřebujeme z něčeho zaplatit jídlo na 6 dní, cestu tam a zpátky a plynové bomby, na kterých budeme vařit. Proto prosím na sraz doneste 1100 kč na osobu (183 Kč/den). Doporučujeme s sebou vzít také rozumné kapesné, protože jeden ze dnů strávíme mimo areál a to přímo v Hradci Králové.
Spaní
Spát budeme ve stanech, které nám půjčují někteří členové oddílu a jejich rodiče, vzhledem k tomu že akce trvá 6 dní, využijeme pohodlí moderních stanů. Stanu se rozdělí v klubovně den před odjezdem (viz dále). Na místě bude mít náš oddíl vyhrazen část louky v našem subcampu číslo 11. Spát budeme jako oddíl pohromadě na jednom místě, družiny poblíž sebe.
Vaření
V areálu není možné rozdělávat oheň, takže budeme vařit po družinách na plynových vařičích. Každá družina potřebuje svůj vlastní kotlík a lze jen doporučit menší barel na vodu (řeší rádci). Jídelníček je nachystaný společný pro všechny v oddíle, nákupy jsou zajištěny přes Rohlik.cz. Vaříme od čtvrtka, takže na středu je potřeba vlastní jídlo.
Fungování na akci a další informace
Na akci se celou dobu při programu funguje samostatně po družinách. Po družinách se také vaří, jako oddíl spíme společně. Každá družina má svého rádce/rádkyni, kteří ji vedou tak jako na běžné výpravě. Navíc ovšem je s každou družinou jeden oddílový rádce/rádkyně, který tvoří starší zodpovědný doprovod. Pro celý oddíl na akci jede jako dospělý doprovod Jakub Lehký – Robbin (735014751).
Všichni účastníci i vedoucí jsou vázáni pravidly akce, které je nutné znát a dodržovat (s tím jste souhlasili při registraci). Při jejich závažném porušení (např. konzumace omamných látek), mohou organizátoři účastníka vyloučit z akce. V takovém případě (který, pevně věřím, u nás nemůže nastat), je odpovědností rodiče zajistit jeho návrat domů.
Nejdůležitější pravidla jsou tyto:
S sebou
- Pro organizaci a bezpečnost:
- Do družiny: lékárnička
- Každý: kartička pojištěnce, mobil v nepromokavém obalu (+ ideálně nabíječku a nabitou powerbanku), 1100 Kč na sraz,
- Na spaní:
- Každý: spacák , karimatku, oblečení na spaní, stan/část stanu (rozděluje Beky – 604 162 622 v úterý 2.5. 16:30 v klubovně), lze doporučit také např. tyvek nebo jinou plachtu do dvojice na sezení/společné jezení, pokud by bylo mokro
- Na vaření a jezení:
- Do družiny: Kotlík, vařič, plynové bomby a menší barel na vodu
- Každý (podepsané): jídlo na středu, ešus/misku, lžíci, hrnek, velkou lahev na vodu (min 1,5 l), nůž, …
- Na program:
- Do družiny: buzolu
- Každý: zápisník a tužku, stezku!, rozpracované odborky (nebo ty co mě zajímají), uzlovačku, modré tričko! (na velkou hru)
- Na sebe:
- Každý: Skautský šátek!!! (celou dobu na krku, bez něj není možné se v areálu pohybovat), skautský kroj (na cestu a ceremoniály), skautské tričko (pokud máte), pokrývku hlavy, nepromokavou bundu/pláštěnku, boty vhodné na pohyb, další oblečení jako na běžnou výpravu (kraťasy, trička, mikinu, ponožky, spodní prádlo, …)
- Vychytávky a další
- Do družiny: něco, podle čeho se najdete v davu
- Každý: deštník (fakt se hodí), šátek na hry/teplo v na krk, KPZ, vlastní malá lékárnička, čelovka (baterka), plyšák, oblíbené koření …
Vše je nutné sbalit do jednoho batohu, je tedy dobré to nepřehánět s počtem věcí ani vychytávkami. Cestování vlakem s přestupy je pro tašky v ruce úhlavní nepřítel ;).
Nezapomeňte si dojít v úterý před odjezdem v 16:30 do klubovny pro svůj stan/jeho část, případně jiný potřebný kus materiálu.
Závěrem připomínám existenci oficiální omluvenky do školy.
Veškeré dotazy směřujte prosím na hranicari@skaut.cz nebo na 735 014 751.
Od chvíle, co jsme si na oddílovém sněmu odhlasovali, že na NSJ chceme po moment, kdy se vrátíme unavení, lepší, zablácení a se spoustou nových kamarádů, to je jedno velké dobrodružství. A jeho nejlepší část se už blíží!
Mějte se krásně!
Spaní zajištěno – potřeba karimatky a spacáky do stanů
S sebou:
-Modré tročko na hru
-skautský šátek- DŮLEŽITÉ
-kroj
-stezky, odborky
zápisník tužka
uzlovačka
velká láhev na pití
buzola do družiny (dodáme)
kapesné
Vybavení: (klasika na výpravu) kartička pojištěnce, oblečení do terénu – pevné a nejlépe nepromokavé (je zvýšená šance zničení, ušpinění), boty – opět pevné a ještě lépe nepromokavé, všechno oblečení v nenápadných barvách, pláštěnku, PVJ (šátky – jeden skautský na krk, druhý na hry do batohu, skautský zápisník A5 + něco na psaní, nůž, KPZ, uzlovačka, stezka/nováček), skautské tričko, pití (více než 1l ), teplý spacák, karimatku, oblečení na spaní (radši teplejší), hygienické potřeby, náhradní oblečení na 6 dní + spodní prádlo a ponožky, misku, hrnek, lžíce, baterka, nechat místo v batohu na společné jídlo (rozdělí se na srazu)
Batoh do kterého vše sbalím!!! (Žádné igelitky a spacáky v ruce!